Experienta programului de Marketing Internship

Experienta programului de Marketing Internship

miercuri, 15 septembrie 2021

As incepe cu marturisirea ca de mult timp doream sa pornim la drum un program de internship pe tema de marketing online. Acum 3 luni, cand ne pregateam pentru prezentarea programului in cadrul studentilor de la facultatea de Stiinte Economice din Cluj-Napoca, aveam mari emotii si in acelasi timp un mare entuziasm pentru implicarea studentilor.

 

Noemi HR: Fetelor, va mai aduceti aminte de sentimentele pe care le-ati avut in momentul in care v-ati decis sa va inscrieti in program?

 

Paula: - Da, absolut. Stiu ca aveam mari emotii si multe intrebari vis-a-vis de cum va fi, cum ma voi descurca, cum este echipa de marketing la Nobila Casa.

 

Timi: - Da, aveam si eu acest sentiment, dar o profesoara din cadrul facultatii m-a convins ca sunt pregatita pentru o asemenea experienta si m-a sfatuit sa aplic cu incredere. Pot sa spun ca datorita ei m-am inscris in program. Dupa aceea mi-am si setat asteptari concrete vis-a-vis de internship si am inceput cu un mare elan si deschidere catre tot.

Noemi HR: Ne aflam deja in ultima saptamana de internship. Ce simtiti azi, cum incheiati voi aceasta experienta?

 

Paula: - Eu inchei cu multe informatii noi si descoperiri pe care le-am facut pe parte personala, unde ma situez mai bine in povestea marketingului. Zona aceasta de analiza si market research au fost preferatele mele. Unul din taskurile la care am lurat a fost sa facem o analiza despre prezenta Nobila Casa pe Facebook, Instagram, TikTok si Pinterest.

 

Mie imi place zona aceasta, sa caut conexiuni intre date care ma ajuta sa trag niste concluzii pe baza carora pot mai apoi sa-mi modelez planul si modul de comunicare. Cred ca este foarte important sa-ti cunosti publicul pe fiecare canal in parte, sa experimentezi ce functioneaza, ce nu, respectiv cand sa postezi.

Zona aceasta cumva este si foarte apropiata de ceea ce invatam la facultate si ma bucur ca la Nobila Casa puteam sa vad real-life cum functioneaza pe un cont de business.😊

In concluzie, simt ca am luat o decizie corecta cand am acceptat provocarea internshipului si nu m-am angajat in alta parte. Am primit un insight valorous in zona de digital marketing si mi-a confirmat care este zona spre care am o inclinatie si imi place mai mult.

 

Timi: - Asa cum mentionasem anterior, aveam mari asteptari de la program. Voiam sa invat mai multe despre zona creativa, despre cum se face un Instagram Reels profi, cum realizezi poze calitative, tehnici de editare. Prima mea experienta in zona asta, pot sa spun ca nu a fost cea mai placuta. Am primit taskul sa realizam un filmulet in magazin si am avut mana libera. Noi trebuia sa gandim scenariul si absolut tot. Am muncit mult la acel filmulet si nu a iesit exact cum trebuia. Am folosit mult prea multe cadre raportat la lungimea filmuletului, iar tranzitia dintre cadre nu era perfecta.

 

Astazi insa ma bucur de aceasta experienta, pentru ca am invatat mai multe asa, facand totul singura, experimentand si primid feedback dupa. Pot sa spun ca in decursul acestor doua luni am vazut putin din toate. Echipa este foarte faina, sunt niste oameni minunati de la care am primit multe insighturi pe zona de social media, campanii, content creation, newsletter, creare poze, filmulete. In acelasi timp am vazut cum se face un plan de marketing si am experimentat si zona de analiza.

Noemi HR:  Cui recomandati acest program de internship?

 

Paula: - Recomand si persoanelor de la master, care, la fel ca si mine, au terminat alta specializare si aleg master in marketing. Cumva cele invatate la facultate sunt mai usor de legat, vezi o conexiune intre topicuri si cum functioneaza in context de business.

Programul a fost structurat pe un fir foarte logic, la inceput am lucrat foarte mult si in magazine, ca sa vedem si produsele si sa ne familiarizam cu ele.

 

Timi: - In primul rand recomand persoanelor care nu stiu in ce directie sa se dezvolte mai departe. Aici, chiar primesti o imagine de ansamblu asupra mai multor aspecte ce tin din marketing si poate te ajuta sa descoperi care este zona in care te simti confortabil si cu care te identifici cel mai mult.

 

Noemi HR: Care a fost cel mai interesant sau challenging proiect pe care ati lucrat?

 

Paula: - Pentru mine clar, a fost analiza Pinterest. M-am regasit in acest task. Sunt foarte mandra de mine ca am reusit sa duc la bun sfarsit aceasta analiza si am contribuit cu ceva util, concluzii relevante care pot fi utilizate de echipa. A fost o experienta draguta si taskul de a pregati un Reels acasa. Am preparat acasa muffins si am filmat procesul. De atunci, mereu fac poze si filmulete si experiemente cu drag editarea lor.

 

Timi: - Sesiunea foto a colectiei Costa. Am avut o mare provocare cu lumina, care este slabuta in magazinul din Mall. A fost o sesiune in care a trebuit sa fotografiem colectia pentru a fi promovata. Trebuia sa gandim cadrul, sa ne gandim la accesorii si recuzita. Evident, ne-a ajutat foarte mult Eva, Visual Merchenandiserul firmei, in pregatirea unui aranjament dragut. Ne-a si dat cateva tips&tricks pe zona de aranjamente, care ne-au prins bine.

M-a inspirat si taskul cu analiza TikTok. Chiar ma gandeam sa pregatesc o lucrare pentru Conferinta Stiintifica a Studentilor si sa dezvolt mai departe subiectul.

Noemi HR: Cea mai funny experienta?

 

Paula: - Photoshooting la Vivo cu paharele de whiskey si colectia Costa. La un moment dat trebuia sa ne intindem pe podea ca sa facem pozele. Clientii s-au uitat destul de ciudat la noi.😊 La final trebuia sa spalam paharele si sticla de servit whiskey in baie. Era si asta o faza interesanta, cum ne plimbam prin mall cu pahare si sticle de whiskey dupa noi.

 

Timi: - Mai degraba o descoperire funny spre final si anume ca standurile cu mostarele de perdele sunt mobile. Am realizat multe poze si filmari in magazin in zona cu perdele si draperii. Spatiul de acolo este destul de limitat. Ne-am chinuit mult sa ne incadram cu aranjamentele din cauza ca nu stiam ca standurile au roti si se pot muta cu usurinta dintr-un loc in altul. Abia in penultima zi am aflat de la Eva ca de fapt standurile sunt mobile. De n-am stiut noi asta pana acum?

 

Noemi HR: Maya cum a fost pentru tine sa coordonezi primul tau internship?

 

Maya – Marketing Manager Nobila Casa: A fost o experienta cu adevarat complexa pe care ma bucur ca am avut-o! Spun “experienta complexa” si pentru ca desi aveam scheletul cu informatii si pasii concreti pe care mi-am propus sa ii parcurg cu fetele, am simtit nevoia de a adapta fiecare pas la nivelul si necesitatile fiecareia dintre cele 2 fete, care sunt – dupa cum banuiesc ca va puteti da seama si din acest interviu – la poli opusi ca personalitati si skilluri. Si de asta am avut abordarea de a le lasa sa incerce sa faca o data singure si a le oferi feedback si versiunea noastra de a face lucrurile dupa.

 

Consider ca aceasta abordare este foarte potrivita pentru un department cum este marketingul deoarece NU ingradeste creativitatea. Sunt multumita sa vad ca acum la final de program, fetele au ramas cu informatii si plus valoare ce le va folosi cu adevarat la viitoarele lor locuri de munca.

 

Multumim fetelor pentru dedicare si implicare si ne bucuram ca am reusit sa le ajutam sa-si gaseasca fiecare, cate o ramura a marketingului unde sa-si doreasca sa exceleze si unde cu adevarat vor putea aduce plusvaloare in orice companie aleg sa lucreze mai departe.

Avem o reducere de 20% pentru tine!💥 Foloseste codul PASTE20 la finalizarea comenzii. Codul este valabil doar online la produsele cu pret intreg pana in data de 21.04.2024 si nu se cumuleaza cu alte coduri sau vouchere. Codul nu se aplica la comenzile de perdele si draperii.
Cosul meu
Test
cookies

Pentru a optimiza experienta ta de shopping Nobilacasa.ro foloseste Cookies si tehnologii similare.

Navigand in continuare, esti de acord cu Politica de Cookies si cu plasarea acestora, cu scopul de a va oferi o experienta imbunatatita.